Meestal varieert die van 39-99euro.

De kostprijs van het vooronderzoek hangt af van de complexiteit van het defect en hoe het toestel is opgebouwd. Ook de waarde van een toestel speelt hier in een rol. Sommige toestellen kunnen heel makkelijk geopend worden, andere zijn volledig dicht gekleefd. Sommige toestellen kunnen enkel geopend worden door het scherm eruit te halen. Als het scherm hard in gekleefd zit, is dit een groter risico.
Eens het toestel geopend is, zijn sommige metingen en testen makkelijk uit te voeren en andere moeilijker. Dit kan beïnvloed de prijs van het onderzoek.

Wanneer een klant beslist het toestel niet te herstellen na een onderzoek verliest hij/zij het betaalde bedrag.

Wanneer een klant beslist om de herstelling na de diagnose uit te voeren en het was een beperkt vooronderzoek, dan kan een deel van de onderzoekskosten kwijtgescholden worden.

Voorbeeld 1: een toestel komt binnen die plotseling is uitgevallen. Het is niet duidelijk wat de oorzaak is. We vragen aan de klant een onderzoekskosten van € 49. Na het onderzoek stellen we vast dat de oorzaak een kapotte batterij was. Dit is een relatief simpele analyse. De klant zal dan enkel de kostprijs van de batterijvervanging betalen. De kostprijs van € 49 voor het onderzoek vervalt.

Voorbeeld 2: een toestel komt binnen waarvan het netwerkverbinding regelmatig uitvalt. Klant betaalt op voorhand € 79 voor een onderzoek. Uiteindelijk blijkt dat de diagnose een moederbord probleem is. De klant wil geen verdere herstelling omdat de kostprijs te hoog wordt. De klant verliest de € 79.

Voorbeeld 3: een toestel komt binnen dat regelmatig uitvalt. Het is niet duidelijk op wat de oorzaak hiervan is. Er wordt een onderzoekskost gevraagd van € 69. Om de oorzaak te vinden is er een half uur onderzoek nodig. De diagnose is een kortsluiting in de poort. Het probleem kan opgelost worden door de poort vervangen. De kostprijs van een poort vervanging van het model is € 89. De totaalprijs van de herstelling wordt dan € 89 (voor de poort herstelling) + € 30 (onderzoekskosten). Hier vervalt € 39 van de onderzoekskosten.

Bij binnenbrengen van het toestel wordt een concreet ophaalmoment met de klant afgesproken. Wanneer dit praktisch niet mogelijk is, wordt een sms en email gestuurd naar de klant wanneer de herstelling klaar is voor ophalen. Gedurende de openingsuren kunt u uw toestel komen ophalen.

Een klant is zelf verantwoordelijk voor de data die op een toestel staat en voor de nodige backups. Voor we aan een herstelling beginnen is het onmogelijk om van elk toestel een backup te nemen. Van een toestel dat niet opstart kunnen we ook niet altijd een backup maken.

Dataverlies bij een standaard herstelling van een toestel komt heel zelden voor. Maar over de jaren heen is het wel eens gebeurd dat een toestel de winkel binnenkwam werkend (bv na waterschade, of zware val (bv een geplooid toestel)) en dat het toestel definitief uitvalt tijdens de herstelling. Dit is een gevolg van de schade die het toestel vooraf heeft opgelopen. De verantwoordelijkheid van verlies van data kan op geen enkele manier op Glas en Frame verhaald worden.

De betaling gebeurd bij ophalen van het toestel. Het toestel kan enkel opgehaald worden wanneer het volledige bedrag betaald is.

Onderdelen kunnen worden besteld in de winkel of via e-mail. Wanneer een klant via e-mail een bestelling plaats dan is de klant zelf verantwoordelijk voor het doorgeven van de juiste gegevens, bv.: het juiste model van toestel, het juiste onderdeel.

We garanderen geen water en stofdichtheid na reparatie.
Hoewel fabrikanten van toestellen vaak beweren dat een toestel water- of stofdicht zijn, is dit met een korrel zout te nemen. Vaak zien we dat na verloop van tijd de sealings beginnen te degraderen en die afdichtingen hun functie niet meer 100% kunnen vervullen zelfs bij toestellen die nooit geopend zijn geweest.

Bij een herstelling of na breuk is uw toestel niet meer gegarandeerd 100% afgedicht. De originele sealings moeten verbroken worden om het toestel te kunnen openen.

Toestellen worden wel naar best vermogen opnieuw gesloten.

Wanneer een toestel onherstelbaar is of er te veel kosten aan zijn en u beslist niet verder te gaan met de herstelling, dan betaalt u enkel de onderzoekskosten.

Indien u wenst kunt het toestel achterlaten in de winkel voor recyclage of het terug komen ophalen.

Bij het binnenbrengen van het toestel vragen we steeds de toegangscode van het toestel. Wij wissen geen data wanneer een toestel hersteld wordt. Dit heeft als voordeel dat de klant het toestel niet moet resetten en dat de data behouden blijft. De keerzijde is echter dat we de toegangscode van het toestel nodig hebben om te kunnen testen.

Indien u uw code niet wenst te geven dan zijn er nog 2 mogelijkheden.

  • U reset het toestel volledig zodat al uw privé data verwijderd is en zodat we toegang hebben tot het toestel (zonder de data).
  • U geeft de ontgrendelingscode niet en we voeren de herstelling uit zonder testen. Indien er nadien toch nog een probleem is met het toestel ten gevolge van de herstellen en het niet-testen, dan kan dit enkel nog bekeken worden na het betalen van de basis benchfee van 39euro.
Scroll to Top